Nová Jawa 300 je na světě. Příjíždí z Indie

16 komentářů Share:

Před pár chvílemi byla přestavená nová Jawa 300 se zbrusu novým jednoválcovým čtyřtaktním motorem. Že taková motorka vyjede nová z továrny v roce 2018 bych si tedy netipnul. Škoda jen, že to není továrna česká. Motocykl je vymyšlen a vyráběn v Indii a tady teda musím před klukama a holkama indickýma smeknout.

Segment motorek okolo 300 kubíků je v Asii nesmírně populární a pomalu ale jistě tento segment prostupuje i na evropský trh. Stačí se podívat na BMW G310GS, G310R, Yamahu MT-03, Kawasaki Z400, Hondu CB300R, Benelli BN302, Suzuki V-Strom 250, Kawasaki Versys 300 nebo třeba Multistradu 300, o které se spekuluje. I česká Jawa má v této kubatuře svého koně v podobě Jawy 350 Speciál. To, co ale vidíme na dnešním představení v Indii, je po stránce designu a všech těch detailů docela jiná písnička. Samozřejmě – nikdo na tom ještě nejel a tak nedělám vůbec žádné závěry, ale i tak… oficiální video mě docela dost dojalo. Však se na něj podívejte sami.

Retro motorky patří k těm nejprodávanějším na světě. A malé kubatury vůbec. Tohle by mohlo fungovat. Pojďme se podívat, co tu máme po stránce technických specifikací:

Typ motoru: Čtyřtaktní jednoválec DOHC
Objem: 293 kubíků
Vrtání x zdvih: 76 x 65
Kompresní poměr: 11:1
Maximální výkon: 27 koní
Točivý moment: 28 NM
6 rychlostní převodovka
90/90 18” přední pneu a 120/80 17” vzadu
Přední kotoučová brzda 280 mm s ABS
Objem nádrže: 14 litrů
Pohotovostní hmotnost jen 170 KG!
Výška sedla: 765 mm

Motocykl je ve dvou verzích – jako standard a pak exkluzivnější forty-two. Trošku bulvární, ale rozhodně zajímavá je cena na indickém trhu. Ta po přepočtu na naši měnu vychází asi na 55 000 Kč. Ještě se ale netěšte. Za prvé není vůbec jisté, zda se motorka na EU trh někdy dostane. A pak ta cena. Po splnění všech homolagací, EU norem, CLO, DPH atd., to bude určitě podstatně výše. Když to ale dobře dopadne, jednou u nás bude k mání a cena bude ještě pořád docela hodně příjemná.

Teď už jen zjistit, jaká je kvalita výrobku a jak se na tom jezdí. Já mám teď v Indii docela dobrého známého s kontaktem na výrobce a tak udělám maximum, abych se tam dostal na test. Slíbit to ale zatím nemohu. Dejte vědět váš názor v komentářích.

Aktualizace – objeví se i Jawa Pérák

Díval jsem se na několik videí z indické výstavy, a došlo tam k představení i prototypu Jawy Pérák ve stylu dnešních bobber motorek. Navíc to vypadá, že je tam o kousek větší motor s 343 kubíky, který dává 30 koní a 31 NM točivého momentu. Na motorky se můžete podívat např. v tomto videu:

Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.

Mohlo by se vám líbit

16 komentářů

  1. Krásný kousek, decentní reklama, ale proč po schodech bože?? Moc by mě zajímal „sršňův“ test, ale to je spíš utopie.. Moc by se mi líbila v garáži!!

  2. Vypada jako Jawa, ale nebude to ta „Janečkova“ Jawa. Kazdopadne s cenou nekde kolem 100k by mohla byt v EU konkurenceschopna. Otazka je, zda se sem dostane a jak moc bude kvalitni….preci jen trh indicky a evropsky se znacne lisi. Pokud se ti povede recenze, urcite to vsichni ocenime. Diky.

  3. Jsem z toho smutný. Proč to v Indii jde a doma ne. Byl bych hrdý kdyby se to vyrábělo tady. Vypadá pěkně.

  4. Já jdu do toho!! Moc se mi líbí šedá!
    Jen mě trochu mrzí že nejsme schopni postavit si retro Jawičku doma..

  5. Na pohlad vypada masivne chce to test ako sa drži va ceste v terene mne stači ta z 1959roku som spokojny.

  6. Co jsem ji uviděla poprvé,tak mám v hlavě brouka jako Praha.To je přesně ono ,co na našem trhu chybí.Všude se snaží vyrábět ve stylu retro,jen naše Jawa prodává okopírované motorky z Číny.Já si ráda tuhle Jawu 300 koupím už jen pro tu dokonalou krásu,kterou už nadčasově dostala do vínku ,myslím v roce 1959-hádám?

  7. Jee tu si 100% koupím! Ta je prostě úžasná. I bez homologace bych ji rád pořídil! Jsou to mistři! Vidím v ní superprojekci péráka, pětistovky i kejvy. Nádherně vyvedené všechny ty Jawácké atributy!

  8. Jo jo je krásná ale ještě u nás není to je velká škoda peníze jsou ale motorka není hned bych pro ní jel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.