Honda zřejmě chystá novou šestiválcovou CBX 1000

I když by mě to nikdy ani nenapadlo, zdá se, že má vysněná motorka se vrátí znovu na trh. Pochopitelně se současnými parametry. Honda si úspěšně zaregistrovala průmyslový vzor motocyklu, který velmi nápadně odkazuje na Hondu CBX 1000 z let 1978 – 1982, jejíž šest vzduchem chlazených válců nedají ani dnes kdekomu spát.

Na první pohled je vidět, že by mohlo jít o motorku spadající do kategorie retro motocyklů se sportovním zaměřením, jako je BMW R NineT Racer, Kawasaki Z900RS či současná Honda CB1100RS. Samozřejmě je teď velmi brzo na spekulace – výsledný produkt může a (zřejmě bude) hodně jiný, ale i tak se na to podívejme. Bobek, skládaná řidítka, malá kapotáž. Avšak zadní stupačky prozrazují, že určitě nepůjde o jednomístný model.

Chystá se nová Honda CBX 1000 3

Zaměření motocyklu prozrazují také standardní 17palcová kola či radiálně montované brzdy. To hlavní na motorce ale bude motor a tady je vidět především velmi úzká stavba šestiválcového řaďáku. Žebrování bude zachováno pro parádu, což je dobře, ale jinak půjde bezesporu o motor vodou chlazený. Na skicách je vidět i poměrně rozměrný chladič.

Nejvíce však oko motorkáře zaujmou výfuky. V tomto případě to nejhezčí, co na motorkách můžeme najít. 6 do 6. Taková verze Hondy CBX 1000 se skutečně vyráběla, ale obvyklejší byla standardně s jednou koncovkou na každé straně. Osobně bych si tipl, že zrovna 6 koncovek na produkční verzi ve standardu nezůstane. Váha i výrobní náklady budou přecijen problém.

Informací zatím skutečně mnoho není, ale dalo by se odhadovat, že nějaký prototyp motocyklu na živo budeme moci vidět již tento podzim v Miláně na výstavě EICMA. O dalších novinkách o této motorce vás na svém webu budu určitě informovat.

Tržní pohled

Já jsem opravdu velký fanda původní Hondy CBX 1000 a to především té původní verze s klasickými dvěma tlumiči vzadu v červené barvě. O téhle motorce fakt sním od malička, vždycky jsem ji chtěl vlastnit a v dílně mám dobové reklamy, které na motorku skutečně dokážou navnadit… Pamatuju na slogan: „6 válců, 24 ventilů, 140 mil/h a víc. Dožeň mě, jestli to dokážeš“. To bylo fakt hezké zkloubení reklamy založené na technických faktech a současně na pocitech. Motorka, která sice nezaznamenala větší obchodní úspěch, ale způsobila obrovský poprask v roce 1978, který u mnoha lidí trvá dodnes.

Zdroj: Bikepics.com

Když jsem si zprávu o možném návratu včera přečetl, nebyl jsem si jistý jestli jsem šťastný. Už už jsem pomalu střádal a přemýšlel, že bych si nějakou Hondu CBX 1000 zakoupil. Myslím si, že takovéhle legendy se mají udržovat a máme k nim mít nějakou úctu. Nějak jsem si neuměl představit, že by se taková motorka resp. její nástupce sdílející stejnou koncepci motoru, mohla vrátit na trh. A ruku na srdce – motor je právě to co činí tuhle Hondu zajímavou.

Vlastně ani neumím vyhodnotit, co to udělá s cenami starších Hond CBX 1000, které se nyní pohybují v Evropě od zhruba 180 do 350 000 Kč. Bude záležet, jak vlastně novinka bude vypadat a kolik bude stát. V tom smyslu, jsem hodně zvědavý, co udělají s aktuální Hondou CB1100. Bude šestivál výrazně dražší? Půjde čtyřválec níž? Přestane se prodávat? Na to je skutečně hodně brzo, ale i tak mě nad tím baví přemýšlet.

Nakonec se ale začínám těšit. Za prvé ten „obchodní“ krok Hondy úplně chápu. Segment velkých retro motorek je teď velmi populární a konkurenční:

Všechno to jsou motorky, co se dobře prodávají. Kombinují úžasný design, současné jízdní vlastnosti a dědictví nejčastěji v podobě koncepce motoru. Tohle prostě frčí a těžko říci, jak se zrovna na EU/US trhu daří Hondě CB1100. Jakkoli je to nádherná motorka, konkurence je nesmírně ostrá. Všechno ale nasvědčuje tomu, že šestiválec by v téhle partě mohl nadělat pořádný rozruch.

A co si budeme povídat. Vytočený šestiválec svedený do jednoho výfuku jen těžko může něco nahradit. Pokud zavřete oči při koukání na tohle video, budete si myslet, že vám tam projíždí monopost F1 Ferrari z roku 1970.

Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*