Testy motorek Yamaha řady MT zahajuji tou nejmenší a nejlevnější určenou především pro náctileté. Yamaha MT-125 je premiová stopětadvacítka s vodou chlazeným motorem a maximálním výkonem, který legislativa dovoluje, tedy 11 kw. Kvalita zpracování je na motorce znát, o tom ještě více mluvím v recenzi. Podstatné pro mě bylo, že jsem měl fakt pěkné dva dny s motorkou kolem Prahy. Je to zvláštní, ale nejvíc hezkých vzpomínek mám právě na malorážky. A stejně tak to bylo tady.
Slunce svítilo, já si to frčel na Slapy a kupodivu nebyl až tak velký provoz. Jasně, nejmenší MTčko fakt není trhač asfaltu a nijak výrazně mi tep srdce nezvýšilo, ale i tak to byl parádní trip.
Více už se dozvíte ve videorecenzi Yamahy MT-125
Jízda ve dvou?
I když ve videu říkám, že jsem jízdu ve dvou nezkoušel, nakonec se mi tak na závěr testu poštěstilo. Vyrazil jsem s přítelkyní po Praze a jako… šlo to :)) Berte v potaz, že já mám 113 Kg a tak ve dvou už je motorka vážně přetížená. Ale dalo se to. Po městě uplně v pohodě. Jen poloha stupaček spolujezdce je docela dost sportovní. Pro mladší pár ale na pohodu :)
Zatím nejúspornější motorka v testech
Spotřeba je ale potřeba vyzdvihnout. V mém podání, s mojí vahou a takřka pořád plnej plyn to žralo 2.5 L / 100 km. Což jsem na motorce ještě nikdy v životě nedosáhl. Dokonce mi ale jeden fanoušek… nebo řekněme jeden z lidí, kdo se dívá na mé testy :)), zaslal fotku, že motorku vlastní a jeho dlouhodobá spotřeba je 1.6 L / 100 km. Resp. na fotce je dokonce nějaké minimum 1.4, dlouhodobě pak 1.6. Hodně hustý. Peněženku to fakt potěší.
Další 125ky v testech Jednoustopou
Kupovat 125 nebo počkat do řidičáku A2?
Jak bych to řešil, kdyby mi bylo třeba 17. Chtěl bych jezdit, ale do řidičáku A2 mi chybí rok? To je hrozně individuální. Je super začínat na co nejmenší kubatuře a osvojit si návyky, případně realizovat svůj první pád v malý rychlosti. Na druhou stranu čistě z pohledu poměru cena/výkon jsou často nové 125ky docela nevýhodné. Jasně… můžete ji pak po roce snad zase výhodně prodat, ale pořád je faktem, že MT-03 stojí jen o 10 000 Kč více než MT-125. A celá tahle řada motorek 300 – 400 kubíků s výkony zhruba 30 – 45 koní, kde je například právě zmiňovaná Yamaha MT-03, ale také KTM Duke 390 nebo Husqvarna Svartpilen 401… To už je řeknu vám jiný svezení… Jinej adrenalin. To je už kategorie s výkonem dostatečným a to dokonce natolik, že i spousta vyježděnejch lidí z litrovejch motorek občas neporhdne svezením.
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.