Je to jenom pár týdnů, co jsem detailně otestoval BMW R1200GSA, a už tu máme zcela novou generaci. Měl jsem tu čest být pozvaný na novinářské testování BMW R 1250 GS s novou generací motorů 1254 kubíků a variabilním časováním ventilů. Už předchozí generace byla dost vychytaná záležitost, ale na nynějších 136 koní a 143 NM točivého momentu jsem se fakt musel zajet podívat.
Test probíhal v okolí Salzburku dne 11. října. Poslechl jsem si přednášku vedoucího vývoje nového boxeru a pak jsem měl možnost si s ním i popovídat u večeře. To vám povím, to byl vážně zážitek. Na druhý den jsem se pak mohl svézt a detailně seznámit s různými modelovými verzemi nového BMW R 1250 GS. Svezl jsem se tedy na standardní verzi, Exclusive a HP, a jak i říkám v testu, nejvíc mi nakonec sedla standardní verze.
Podívejte se na můj videotest BMW R 1250 GS
Nový motor BMW Shiftcam
V mé videorecenzi se dozvíte mnoho o principu fungování nového motoru Shiftcam. Mimo jiné popisuji, že není pevné místo, kdy motor přepíná na ostrou vačku. Skvěle je to vidět na tomto diagramu. Do 5000 otáček motor může běžet na ostrou i normální vačku, kdy to především záleží na množství a razanci přidávání plynu. Od 5000 otáček pak jede vždy na ostřejší vačku. Moment změny není spozorovatelný.Celé je to zařízené tak, aby se dalo na 6ku jet 130 km/h na řekněme klidnější režim, a mohlo tak být při cestování dosaženo nižší spotřeby a emisí.
Lidi taky hodně zajímá nárůst výkonu a točivého momentu oproti předchozímu motoru. 11 koní a 18 NM točivého momentu je opravdu znatelných nejenom na papíře. Nečekejte ale, že je nějaký extrémní rozdíl ve spodku. Jak je vidět na tomto grafu, hlavního navýšení se dočkáte ve středu otáčkového spektra a ve špičce. A skutečně v takové disciplíně zrychlení 150 – 200 km/h už je nové BMW R 1250 GS podstatně rychlejší než předchozí generace.
Parametry nového BMW R 1250 GS
- 1254 cm3, dvouválec boxer, vodou chlazený, jednosvíčka, DOHC s variabilním časováním sacích ventilů – technologie Shiftcam
- 100 KW (136 koní) při 7 750 ot./min.
- 143 NM točivého momentu při 6 250 ot./min
- 850 – 870 mm výška sedla
- 249 kg pohotovostní hmotnost
- základní cena 462 000 Kč dle konfigurátoru BMW
Novinářské testování nového modelu v okolí Salzburgu byl pro mě fakt velký zážitek. Podívejte se ještě na pár fotografií :)
Všechny mé testy cestovních endur pak najdete na jednom místě tady.
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.