X

Royal Enfield Himalayan – první test v češtině

Royal Enfield Himalyan byl se v Indii prodává (s karburátorem, bez ABS, jinými pneumatikami a celkově v jiné verzi) již od roku 2016. Na Evropskou verzi BS4, která mimochodem přináší 36 drobných konstrukčních změn a vylepšení jsme si museli počkat až teď na začátek roku 2018.

Hned po svém vstupu na evropský trh se stává Himalayan docela těžko sehnatelným zbožím. Není divu, když je cenovka tohoho výstředního, odolného motocyklu nastavena na 120 000 Kč. Alespoň prozatím. Podle mých informací je ve většině Evropy problém ho sehnat, ale mě se nakonec poštěstilo. U jednoho z dealerů na Kanárských ostrovů se jeden kus našel, a tak přináším úplně první test této motorky v češtině.

Jsem moc rád, že se o to mohu podělit, protože je to fakt celkem zážitek :)) Nejdřív se mělo jednat jen o test jízdních dojmů, ale nakonec jsem to vzal pořádně a zaměřil se na statické dojmy, jízdu po silnici, na dálnici i v lehčím terénu.

Jak uslyšíte ve videu, v motorce tepe vysokozdvihový jednoválec OHC o objemu 411 kubíků, který nabízí maximální výkon 25 koní a 32 NM točivého momentu. Mimochodem toto je první OHC z dílny Royal Enfield vůbec. Stejně tak se na této motorce po prvé v historii objevuje zadní centrální tlumič. V tomto případě má 180 mm zdvih a má nastvitelné předpětí. Přední teleskopická vidlice potom nabízí 200 mm zdvihu, kdy nastavit nelze nic.

Možná vás zajímají některá naměřená data a vlastní pocity:

  • Maximální rychlost z kopce naměřená na tachometru asi 139 km/h, ale skutečně tohle není žádný rychlík.
  • Spotřeba v mém testu 4.14 L / 100 km
  • Přijde mi, že pocitově je skutečně citelně slabší než třeba Continental GT 535, který má 32 koní. Je to fakt motorka na hodně pohodové ježdění.
  • Má docela dlouhé kvalty, a to se týká i jedničky – je to vidět na mém videu v testu v terénu

Více se mi za 24 hodin a asi 350 km s motorkou nepodařilo zjistit, ale určitě vytvořím v průběhu roku ještě dlouhodobý test.

Zde je ještě několik fotografií Himalayana

Mrkněte i na další testy cestovní endur Jednoustopou:

Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.

faborsky:
Porobné články