X

Honda CRF1100L – Vše, co potřebujete vědět na jednom místě

Přemýšlíte o koupi nové Hondy CRF1100L – podstatně vylepšené Africy Twin představené pro rok 2020? Tehle stroj mám u sebe na dlouhodobý test (více o tom píši zde), a mým úkolem je stroj maximálně poznat, zmapovat a o všem vás upřímně informovat.

Mé recenze nové Hondy jsou tedy primárně skrze video na Youtube. V nich si také můžete prohlédnout motorku a všechny její detaily ve vysokém rozlišení 4K. Postupně během roku 2020 budu vydávat videa zaměřená na různé aspekty motocyklu, a tak doufám, že v nich najdete odpověď na svou otázku.

Jaké silné a slabé stranky nová Hodna CRF1100L má?

Přesně na toto jsem se pokusil odpovědět v mém videu, které jsem natočil po absolvování 3 500 km v sedle tohohle moderního a velmi rychlého cestovního endura od Hondy. Zhruba první polovinu videa věnuji výhodám jako jsou parádní motor, více než dostatečný podvozek, výkonná LED světla nebo bezpečnostní systémy na velmi vysoké urovni. V druhé půlce se potom věnuji potenciálním nevýhodám, které jsou za mě zatím zmatečné ovládání displeje, zrcadlení iPhone, tak trošku přebytek ovladačů na levé ruce apod. No více už se o novém CRF1100L dozvíte ve videu.

Užijete si s novou Hondou CFR1100L Africa Twin zábavu v zatáčkách?

Tady bych s klidnou duší mohl říct, že ano. A právě posouzení předpokladů motorky pro sportování a nějaký ten andrenalin v zatáčkách jsem věnoval speciální video ze Španělska.

Technické specifikace a zjištěné údaje

Maximální rychlost: 215 km/h (na 5. i 6. rychlostní stupeň, elektronicky omezeno)

Dlouhodobá spotřeba paliva: 6 litrů na 100 km/h, při váze jezdce 110 Kg a řekl bych převážně velmi dynamické jízdě

Tempomat: funguje na 4., 5. a 6. rychlostní stupeň do 160 km/h

Vrtání × zdvih (mm)92,0 mm x 81,5 mm
KarburacePGM-FI
Kompresní poměr10,1:1
Emise C02 (g/km)112g/km
Zdvihový objem motoru (cm3)1084 cm3
MotorKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270° a ventilovým rozvodem Uni-cam
Systém zapalováníElectronické zapalování, digitální tranzistor
Max. výkon75 kW při 7 500 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment105 Nm při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Kapacita oleje (litry)4,9
Startérelektrický
Vrtání škrticí klapky46 mm
ABS SystemNáklonové dvoukanálové s IMU a vypínatelným ABS na zadní brzdě
Přední brzdyDva hydraulické 310mm kotouče s hliníkovou hlavou a radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny se sintrovanými destičkami, ABS
Zadní brzdyHydraulický 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem, vypínatelným ABS a destičkami ze sintrovaného materiálu
Přední zavěšenípřevrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 230 mm
Zadní zavěšenímonobloková hliníková litá kyvná vidlice s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem SHOWA, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 220 mm
Přední pneumatikyBridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Velikost přední pneumatiky90/90-R21 dušová
Velikost zadní pneumatiky150/70-R18 dušová
Zadní pneumatikyBridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Přední kola21M/C x MT2,15 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Zadní kola18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Kapacita akumulátoru (V – Ah)12V-6Ah Li-ion baterie
Úhel sklonu27,5°
Rozměry (D × Š × V) (mm)2334 mm X 961 mm X 1391 mm
Typ rámuOcelový částečně dvojitý kolébkový rám
Objem palivové nádrže (litry)18,8 litru
Spotřeba paliva4,9 l/100 km (WMTC)
Světlá výška (mm)250 mm
SvětlometyLED
Pohotovostní hmotnost (kg)226 kg
Výška sedla (mm)standardní výška 870 mm / snížená poloha 850 mm (možnost dokoupit nižší 825 mm, nebo vyšší 895 mm sedlo)
Závlek (mm)113 mm
Rozvor (mm)1575 mm
Spojkavícelamelová s vinutými pružinami v olejové lázni, hliníková antihopingová spojka
Ovládání spojkyspojkové lanko
Stálý převodŘetěz s těsnicími O-kroužky
Převodovka6stupňová
Typ převodovky6stupňová manuální se stálým záběrem
Quick ShifterV nabídce originálního příslušenství za 16 900 Kč vč. DPH. Já na testovacím kusu mám a je bezvadný.
12V ZásuvkaV nabídce originálního příslušenství
PřístrojeLCD displej a 6,5″ TFT dotykový multifunkční přístrojový panel
Zadné světloLED
Denní svíceníAno
Přisvětlování do zatáčekNe
KonektivitaBluetooth Audio a Apple CarPlay
USB zásuvkaAno (USB typ A, 1,5A)
Automatické vypínání směrovekAno
TempomatAno
Upozornění na nouzové bržděníAno
BezpečnostImmobilizér, (Alarm je v nabídce příslušenství)

Jaká je Africa Twin na delší cestování?

I to jsem se v rámci svého ročního testování pokusil zjistit. Honda Africa Twin nikdy neměla problém s cestováním na delší trasy. I když to není pravověrný cesťák typu Yamaha FJR, BMW RT apod., o pohodlí i dostatek výkonu opravdu není nouze. Více informací ale získáte, pokud se podíváte na mou zkušenost s cesty do Chorvatska.

Dá se to porovnat s Yamahou Ténéré 700?

I když tyto dva stroje nejsou přímou konkurencí, spousta lidí se mezi nimi rozhoduje. I já jsem se nad tím zamyslel a udělal asi mé nejlépe zpracované video tohoto roku. Mrkněte na můj detailní srovnávák… a snad budete mít jasno, pro kterou se rozhodnout.

Kolik stojí sezóna na CRF1100L? A jak je spolehlivá?

Na svém kusu Hondy CRF1100L jsem najel přes 8 000 km. Ještě vytíženější motorku mám k dispozici u svého kamaráda v půjčovně, kde je aktuálně najeto 17 000 km. Měla motorka nějaké problémy? Kolik byla spotřeba? Kolik stál servis? Dozvíte se v tomto videu.

Kompletní přehled mých videí a recenzí této Hondy najdete u mě na Youtube.

faborsky:
Porobné články