Exkluzivně: Dlouhodobý test nové Hondy CRF1100L Africa Twin

Žádné komentáře Share:

13. listopadu jsem si v Hondě vyzvedl zbrusu novou Hondu CRF1100L Africa Twin model 2020 pro dlouhodobý test. Měl jsem to štěstí dostat se tak k úplně prvnímu kusu v ČR. Přemýšlíte o tomto cestovním enduru? Chcete se o něm dozvědět maximum informací pro vaše rozhodnutí? Pak jste na správné adrese.

Motorku mám v plánu využívat na plno cca jeden rok, otestovat ji detailně ve všech různých podmínkách. V jednom, při cestování, ve vysokých rychlostech, v zatáčkách, při jízdě ve dvou a samozřejmě v terénu. Rád taky v mých videích zodpovídám vaše dotazy, které mi můžete napsat třeba do komentářů pod Youtube videa. A nebojte… zakládám si nezávisloti, takže Hondě určitě nebudu nijak nadržovat a informovat nejenom o jejich výhodách ale také slabých stránkách.

Test začíná převzetím a prvními 30 km domů. Jaké to bylo?

Moje úplně první dojmy v mrazivém počasí můžete vidět v tomto prvním videu

Nechcete si nechat ujít další videa a nové informace? Ideálně se přidejte k odběratelům Youtube mého kanálu a nezapomeňte si i zapnout zvonečkem notifikace e-mailem.

Ještě než začne zima, stihl jsem 300 km výlet

15. listopadu se trošku udobřilo počasí, a tak jsem vyrazil na první výlet na nové Africe Twin 1100. A teda hned celkem dobrodružství. Lehce přes 300 Km z Prahy na Karlovy Vary a pak na Boží Dar, kde jsem to vzal 223kou do Chomutova. Tam už ale panovaly lehce severský podmínky, 3 stupně, sem tam sníh a led a dokonce i ten nárazovej vítr co předpovídali :) Takže tam nahoře jsem si dal 30 km/h průměr a oči na šťopkách. Ruce a hlava docela dost zmrzlý, ale jinak totální paráda, relax a poznávání nového stroje.

Hodně jsem zkoumal všechnu tu elektroniku v Africe, zkoušel to spojovat s telefonem, otestoval taky aerodynamiku ve vyšších rychlostech na dálnici, pohodlí při takovéhle cestě, která mi trvala celkem asi 4.5 hodiny čistého času. Zrovna předešlu, že moderní dotykový displej zatím podporuje jen propojení s produkty Apple, Android to neumí a to bude určitě hodně lidem vadit. Uvidíme, jestli to Honda neopraví s nějakou softwarovou aktualizací.

Moje první dojmy? Je to mnohem víc schopná cestovní motorka než jsem očekával. Rozdíl v jízdním komfortu, cestovní rychlosti i schopnosti předjíždět je například oproti Yamaze Ténéré 700 opravdu markantní. A větší než jsem čekal. Pohodlí podvozku a sedačky je pro mě naprosto dostatečné a stejně tak si pochvaluju ochranu proti větru v oblasti kolen. Na kolena mi vůbec nebyla zima. Zamrzí určitě absence vyhřívaných rukojetí v základu (má je model Adventure Sports), paradoxně ale třeba větrný štítek navzdory jeho minimální výšce odvádí celkem dobrou práci. Na motorce se dá cestovat 180 km/h v docela dost vysokém komfortu. A samozřejmě je při této rychlosti (i při rychlostech vyšších) motocykl na dálnici perfektně stabilní. Motor se zatím z mého pozorování celkově zdá velmi energický a potentní ve vyšších otáčkách (4 – 8 000 ot./min) a skoro bych řekl, že budí dojem silnějšího agregátu… 75 KW bych mu po mých zatím 300 km netipoval. Na druhou stranu bych možná od 1100 cm3 objemu čekal trošku větší zátah ze spodních otáček, ale tohle je zatím opravdu předběžné… chtěl jsem se podělit o úplně první pocity pro nedočkavce, ale na velmi detailní recenze z mé dílny si musíme pár týdnů počkat.

Změny oproti minulé generace, technické informace a test jízdních vlastností

Pokračování tohoto testu a další videa najdete v mém posledním článku o Hondě CRF1100L. Případně můžete také sledovat tento playlist na Youtube.

Mohlo by se vám líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.