Honda CRF1100L – Vše, co potřebujete vědět na jednom místě

1 komentář Share:

Přemýšlíte o koupi nové Hondy CRF1100L – podstatně vylepšené Africy Twin představené pro rok 2020? Tehle stroj mám u sebe na dlouhodobý test (více o tom píši zde), a mým úkolem je stroj maximálně poznat, zmapovat a o všem vás upřímně informovat.

Mé recenze nové Hondy jsou tedy primárně skrze video na Youtube. V nich si také můžete prohlédnout motorku a všechny její detaily ve vysokém rozlišení 4K. Postupně během roku 2020 budu vydávat videa zaměřená na různé aspekty motocyklu, a tak doufám, že v nich najdete odpověď na svou otázku.

Jaké silné a slabé stranky nová Hodna CRF1100L má?

Přesně na toto jsem se pokusil odpovědět v mém videu, které jsem natočil po absolvování 3 500 km v sedle tohohle moderního a velmi rychlého cestovního endura od Hondy. Zhruba první polovinu videa věnuji výhodám jako jsou parádní motor, více než dostatečný podvozek, výkonná LED světla nebo bezpečnostní systémy na velmi vysoké urovni. V druhé půlce se potom věnuji potenciálním nevýhodám, které jsou za mě zatím zmatečné ovládání displeje, zrcadlení iPhone, tak trošku přebytek ovladačů na levé ruce apod. No více už se o novém CRF1100L dozvíte ve videu.

Užijete si s novou Hondou CFR1100L Africa Twin zábavu v zatáčkách?

Tady bych s klidnou duší mohl říct, že ano. A právě posouzení předpokladů motorky pro sportování a nějaký ten andrenalin v zatáčkách jsem věnoval speciální video ze Španělska.

Technické specifikace a zjištěné údaje

Maximální rychlost: 215 km/h (na 5. i 6. rychlostní stupeň, elektronicky omezeno)

Dlouhodobá spotřeba paliva: 6 litrů na 100 km/h, při váze jezdce 110 Kg a řekl bych převážně velmi dynamické jízdě

Tempomat: funguje na 4., 5. a 6. rychlostní stupeň do 160 km/h

Vrtání × zdvih (mm)92,0 mm x 81,5 mm
KarburacePGM-FI
Kompresní poměr10,1:1
Emise C02 (g/km)112g/km
Zdvihový objem motoru (cm3)1084 cm3
MotorKapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270° a ventilovým rozvodem Uni-cam
Systém zapalováníElectronické zapalování, digitální tranzistor
Max. výkon75 kW při 7 500 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment105 Nm při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Kapacita oleje (litry)4,9
Startérelektrický
Vrtání škrticí klapky46 mm
ABS SystemNáklonové dvoukanálové s IMU a vypínatelným ABS na zadní brzdě
Přední brzdyDva hydraulické 310mm kotouče s hliníkovou hlavou a radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny se sintrovanými destičkami, ABS
Zadní brzdyHydraulický 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem, vypínatelným ABS a destičkami ze sintrovaného materiálu
Přední zavěšenípřevrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 230 mm
Zadní zavěšenímonobloková hliníková litá kyvná vidlice s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem SHOWA, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 220 mm
Přední pneumatikyBridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Velikost přední pneumatiky90/90-R21 dušová
Velikost zadní pneumatiky150/70-R18 dušová
Zadní pneumatikyBridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Přední kola21M/C x MT2,15 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Zadní kola18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Kapacita akumulátoru (V – Ah)12V-6Ah Li-ion baterie
Úhel sklonu27,5°
Rozměry (D × Š × V) (mm)2334 mm X 961 mm X 1391 mm
Typ rámuOcelový částečně dvojitý kolébkový rám
Objem palivové nádrže (litry)18,8 litru
Spotřeba paliva4,9 l/100 km (WMTC)
Světlá výška (mm)250 mm
SvětlometyLED
Pohotovostní hmotnost (kg)226 kg
Výška sedla (mm)standardní výška 870 mm / snížená poloha 850 mm (možnost dokoupit nižší 825 mm, nebo vyšší 895 mm sedlo)
Závlek (mm)113 mm
Rozvor (mm)1575 mm
Spojkavícelamelová s vinutými pružinami v olejové lázni, hliníková antihopingová spojka
Ovládání spojkyspojkové lanko
Stálý převodŘetěz s těsnicími O-kroužky
Převodovka6stupňová
Typ převodovky6stupňová manuální se stálým záběrem
Quick ShifterV nabídce originálního příslušenství za 16 900 Kč vč. DPH. Já na testovacím kusu mám a je bezvadný.
12V ZásuvkaV nabídce originálního příslušenství
PřístrojeLCD displej a 6,5″ TFT dotykový multifunkční přístrojový panel
Zadné světloLED
Denní svíceníAno
Přisvětlování do zatáčekNe
KonektivitaBluetooth Audio a Apple CarPlay
USB zásuvkaAno (USB typ A, 1,5A)
Automatické vypínání směrovekAno
TempomatAno
Upozornění na nouzové bržděníAno
BezpečnostImmobilizér, (Alarm je v nabídce příslušenství)

Jaká je Africa Twin na delší cestování?

I to jsem se v rámci svého ročního testování pokusil zjistit. Honda Africa Twin nikdy neměla problém s cestováním na delší trasy. I když to není pravověrný cesťák typu Yamaha FJR, BMW RT apod., o pohodlí i dostatek výkonu opravdu není nouze. Více informací ale získáte, pokud se podíváte na mou zkušenost s cesty do Chorvatska.

Dá se to porovnat s Yamahou Ténéré 700?

I když tyto dva stroje nejsou přímou konkurencí, spousta lidí se mezi nimi rozhoduje. I já jsem se nad tím zamyslel a udělal asi mé nejlépe zpracované video tohoto roku. Mrkněte na můj detailní srovnávák… a snad budete mít jasno, pro kterou se rozhodnout.

Kolik stojí sezóna na CRF1100L? A jak je spolehlivá?

Na svém kusu Hondy CRF1100L jsem najel přes 8 000 km. Ještě vytíženější motorku mám k dispozici u svého kamaráda v půjčovně, kde je aktuálně najeto 17 000 km. Měla motorka nějaké problémy? Kolik byla spotřeba? Kolik stál servis? Dozvíte se v tomto videu.

Kompletní přehled mých videí a recenzí této Hondy najdete u mě na Youtube.

Mohlo by se vám líbit

1 komentář

  1. Ahoj. Viděl si reportáž z autosalonu kterou dělal Sršeň? Moc hondičku nechválil. Zajímalo by mě, do jaké míry je jeho kritika objektivní. Jestli ta nová opravdu není taková legenda, jako byla stará afrika.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.