Dost možná nejsem sám, kdo byl tak trochu šokován po představení konceptu Husqvarna Svartpilen a Vitpilen. Jednoválcové stroje ve verzích 401 a 710 postavené na sourozencích KTM Duke 390 a 690 se od nich odlišují velmi kontrovezrním vzhledem a také určitou jednoduchostí: v liniích motocyklu, ale třeba i ve zjednodušeném budíku před řidítky.
Musím se zcela upřímně přiznat, že jsem tyhle motorky viděl ze začátku hodně skepticky. Jednoválec za 160 000 Kč v případě 401čky a 260 000 Kč v případě 701čky mi přišlo hodně. To se ale trochu změnilo, když jsem v Bonmotu v Brně Svartpilena 401 poprvé viděl na živo. Vypadá fakt o dost líp než na fotkách. Vypadá hodně netradičně, luxusně ale zároveň jednoduše. A ta celá má skepse se ještě více posunula k optimismu po tom, co jsem si právě Svartpilena 401 vzal na prodloužený víkend. Minimálně v případě menší verze 401 už mohu uznat, že cena je ospravedlnitelná. Resp. myslím, že příplatek za exkluzivitu a design je tu na místě… U 701 ale dost možná budu přísnější v hodnocení, protože za tu cenu si můžete koupit opravdu velkou spoustu excelentních motorek. Namátkou Yamahu XSR 900 či KTM Duke 790… Ty jsou praktičtější a jejich tří nebo dvouválcové motory prostě musí zahrát víc muziky. Zpět ale k „malému“ Svartpilenu.
Ten desing. On se samozřejmě nebude líbit každému. Od toho je kontroverzní. Když na motorce jedete, potkáte spoustu lidí, kteří vidí něco podobného na silnici poprvé. Jsou tam i negativní reakce (to bylo vidět i na mém Facebooku), ale většina je opravdu hodně pozitivních. Motorka se převážně líbí, je to něco jinýho. A já bych si ji taky nechal líbit, nebýt faktu, že je na mě opět malá. Holt my s výškou nad 190 cm máme u spoustu motorek no-go :-/
V mém video testu Husqvarny Svartpilen 401 se dozvíte:
- V čem přesně se motorka liší od KTM Duke 390?
- Jaký je příplatkový výfuk Akrapovič?
- Kupuju motorku do 35 KW – není ale jednoválec málo? Nemám koupit dvouválec?
- Vibruje to? Stačí to na okresce silnějším motorkám?
- To a mnoho dalšího …
Motocykl mi do testu zapůjčila firma Dypree ve Slavkově u Brna. Velký dealer Husqvaren, kde stojí odhadem přes deset Svartpilenů a Vitpilenů. Tam se na ně můžete zajet i podívat.
Potenciální konkurence Husqvarny 401 Svartpilen, kterou jsem otestoval
- KTM Duke 390 (32 kw, 129 000 Kč)
- Jawa 350 Special (20 KW, 119 000 Kč)
- BMW G310GS (25 KW, 151 000 Kč) uvádím hlavně proto, že sdílí většinu dílů s BMW G310G
- Benelli Leoncino 500 Trail (35 KW, 165 000 Kč)
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.