V tomto testu jsem se zaměřil na světový best-seller: Hondu CB500X, kterou Honda prodává pod kategorií Adventure. Myslím si, že je to skvělá univerzální motorka, která vyžaduje minimum servisu, prakticky nežere, je pohodlná a skvělá na dojíždění i cestování do dalekých krajin. To vše s 35 KW, tedy přesně na limitu řidičáku A2. Jen trochu nesouzním s tím označením Adventure, to taky vysvětluji v testu. Dobrodružství ano, ale za mě musí zůstat na silnici :)
Více zjistíte v mém video testu Hondy CB500X
Obecně si myslím, že je to velmi kvalitně postavená motorka. Předností jsem vyjmenoval v úvodu článku i ve videu celou řadu. Myslím si, že mnoho lidí nenadchne po stránce emocí. To se obecně o Hondě říká, ale u některých modelů to platí prostě více. Hodně lidí ve světě volí Hondu také proto, že je prakticky bez přímé konkurence. Resp. mezi konkurenty můžeme zařadit:
- Benelli TRK 502 – za podobnou cenu, avšak výrazně těžší, línější ale lépe vybavená
- Benelli TRK 502 X – za podobnou cenu, výrazně schopnější v terénu, těžší, línější, lépe vybavená (můj test očekávejte velmi brzy :)
- Honda NC750X – větší, motor netočí tolik otáček a pro někoho má tak ještě méně emocí, ještě nižší spotřeba, úložný prostor, dražší, není pro A2
- Yamaha Tracer 700 – není pro A2, je výrazně dražší, podstatně silnější, už o něco víc žere, určitě ale zajímavá vobla
- BMW G310 GS – výrazně slabší, jednoválec, o dost lehčí, schopnější v terénu
Žádná z těhle motorek ale nenabízí přesně to co Honda CB500X naráz:
- velmi osvědčenou a spolehlivou techniku
- nízkou cenu, A2 řidičák
- obrovskou univerzálnost
- velmi nízké provozní náklady
- pohodlní na dojíždění i cestování a to i pro spolujezdce
- a dobře zmínit také LED osvětlení – moc chválím
Takže suma sumárum: Pro mě už trochu chybí emoce, ale jinak je to velmi vhodná volba.
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.