Kawasaki Z900 2020 – detailní test v češtině

Žádné komentáře Share:

Víte, jaká je aktuálně nejprodávanější Kawasaki v ČR? Tušíte správně, v testu mi přistála Kawasaki Z900, která je navíc poměrně výrazně vylepšená pro rok 2020.

Na úvod se sluší říci, že jsem motorku za celou dobu její existence opomíjel. Mým primárním zájmem jsou retra, scramblery, klasické motorky a případně cestovní endura. Moderním, sportovním naháčům tolik neholduji. A taky jsem si často říkal, že za prodejním úspěchem Kawy Z900 v ČR stojí hlavně fakt, že přináší velmi výhodnou cenu v Kč za jednoho koně. Ještě minulý rok jste mohli motorku se 125 koňi mít za lákavých 219 000 Kč.

Jak jsem se ale přesvědčil, většina… resp. všechny mé předsudky k motorce byly mylné. Rozplynuli se po několika prvních desítkách kilometrů. Kawa Z900 je fantastická, skvěle ovladatelná a zároveň trochu nečekaně pohodová motorka na každý den. Existují ještě elektronicky nabitější, existují pohodlnější a nebo taky radikálnější hráči v třídě, Kawa však nabízí dost možná nejlepší mix toho všeho. Víc už se dozvíte v mém detailním videotestu.

Změny Kawasaki 2020 oproti modelu 2019

Kawasaki Z900 přijíždí do roku 2020 s docela tučným seznamem změn a vylepšení:

  • nový TFT displej, který nabízí mj. propojení s mobilní aplikací Rideology
  • jízdní módy (Rain, Road, Sport, nastavitelný Rider)
  • kontrola trakce
  • plné LED světlomety
  • motor splňuje normu EURO5, má změny na řídící jednotce s cílem hladšího reakce na plyn při akceleraci, změny jsou také na výfuku
  • přepracovaná spojka – nové pružiny a lehčí chod
  • vystužený rám
  • úprava odpružení, tužší pružiny, jiné nastavení komprese a odskoku
  • menší a lehčí jednotka ABS
  • údajně i novější verze brzdičů (nemám ověřeno)

Motor, chování a dynamické schopnosti

Motorová jednotka Kawasaki Z900 je jinak beze změn co se hodnot týče. Pracuje v ní řadový, čtyřtaktní, vodou chlazený čtyřválec o objemu 948 cm3. Motor, který vyniká velmi silným středem dává maximální výkon 125 koní v 9 500 otáčkách / min., přičemž hodnota maxiálního točivého momentu dosahuje 98.6 NM v 7 700 ot./min.

Motor uděluje 210 Kg (pohotovostní hmotnost) těžkému motocyklu obdivuhodnou elasticitu. Na 4.ku z 60 na 100 km/h dosáhne rychleji než třeba velké dvouválce BMW R1200GSA či Honda CRF1100L. Konkrétně jsem naměřil asi 2.75 sekundy. Čekal jsem, že na něm budu chválit hlavně výkonnostní špičku… ta není špatná, ale motor za mě vyniká hlavně velmi klidnou reakcí na plyn a mamutí silou hodnou litrového motoru.

Čtyřku řadíte při maximální akcelaraci zhruba v 150-155 km/h, pětku potom ve 180 km/h. Na pětku motor dosáhne velmi rychle 200 km/h (cca za 11 vteřin) a dále nastupuje dlouhá, dálniční šestka. Tam už se radikálního zrychlení nedočkáte, ale motorka ještě stále akceleruje bez problémů do 220 km/h. Více nemám ověřeno.

Servisní interval motocyklu je příjemných a v zásadě nadstandardních 12 000 km. Spotřeba v testu při dynamické jízdě maximálně 6.5 L / 100 km. Váha jezdce přitom byla 113 Kg.

Konkurence v třídě je hodně, Kawasaki má ale svoje pevné místo

Ve třídě naháčů s objemem kolem 900 kubických centimetrů nalezneme na aktuálním trhu spoustu alternativ. Svého zástupce má v zásadě každá větší motocyklová továrna. Některé se dají označit za přímé konkurenty (označil jsem tučně), jiné už např. kvůli ceně úplně alternativou nejsou. Jedná se tedy o:

  • Triumph Street Triple RS (podstatně dražší)
  • Honda CB1000R (podstatně dražší, spíše konkurent Z1000)
  • Ducati Monster 821 (o dost dražší)
  • Yamaha MT-09 SP
  • Aprilia Shiver 900 (výrazně slabší)
  • BMW F900R
  • KTM Duke 790
  • Suzuki GSX-S 750

Pokud se podíváte na seznam, zjistíte, že podstatně převažují dvouválce a tříválce nad klasickou koncepcí řadového čtyřválce. Ty zastupuje jen Kawasaki Z900 a Suzuki GSX-S 750. Honda své zástupce má, ale nikoliv jako přímou konkurenci. Honda CB650R je výrazně levnější a slabší, CB1000R zase naopak.

Kawasaki Z900 vs Yamaha MT-09 SP… tak kterou?

Bohužel není v mých silách porovnat Kawu Z900 s každou z přímé konkurence. Pokusil jsem se ji ale vzít alespoň vedle Yamahy MT-09 SP. Tento test mám natočený a na video se můžete na mém Youtube kanálu těšit za několik týdnů. Doporučuji se přidat k mým odběratelům, aby vám nic neuniklo.

Mohlo by se vám líbit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *