Royal Enfield Interceptor Twin 650 – detailní recenze

Žádné komentáře Share:

Pokud pro vás motorky znamenají něco jinýho než pálení gum, jízdu po zadním nebo rychlosti přes 200 km/h, Royal Enfield Interceptor Twin je pravděpodobně motorka pro vás.

Naprosto klasický tvary, proporce, vzduchem chlazenej dvouválec, výkonu tak akorát. Vůbec nic, co by zbytečně vyžadovalo vaší pozornost. Nové dvouválce navržené v Británii, vyráběné v Indii pro mě znamenají naprosto ideální mix na kochání, poznávání naší země, užívání si, ale i pro praktický každodenní život. Aspoň teda pokud vám nevadí rozumný rychlostní tempo. 

Já ty klasický motorky mám rád

Přemýšlel jsem, jaký stroj zvolit pro kochání a poklidnou jízdu tady na Vysočině, a napadlo mě vzít si svou Hondu CB 550. Na druhou stranu, né každý si chce nebo může koupit 50 let starou motorku a chce navíc něco spolehlivého, se zárukou, ale s parametry klasických motorek. A tady právě nastupuje Enfield s motorkou, která má až neuvěřitelně podobné proporce jako právě ona klasická Honda CB 550. 

Délka, rozvor, výška sedla, stopa i hmotnost jsou všechny prakticky identické, a tak se dá říct, že tohle ideální volba pro někoho kdo mít opravdovou klasiku, které ale nemusí dát takovou péči. 

Enfield má samozřejmě konkurenci a to asi hlavně v podobě Kawasaki W800 a Moto Guzzi V7. Dlužno ale druhým dechem dodat, že se RE Interceptor už od svého uvedení v roce 2019 prodává výrazně lépe než oba jeho přímí konkurenti. Proč? Může za to příznivá cenovka, ale taky fakt, že je to mimořádně vyvedený stroj.

A o tom, jak moc povedený se můžete přesvědčit v mé detailní videorecenzi. Tak tady je – Royal Enfield Interceptor Twin alias dvouválcová romantika.


A jak že šlape ten vzduchem chlazený dvouválec?

Úplně chápu, že ne každý je fanoušek videa. A tak jsem se rozhodl napsat ještě pár slov o motoru, který patří k hlavním argumentům, proč se vůbec o tyhle Enfieldy zajímat.

Tak předně je vzhledově nádhernej. Poctivá kovařina … železo … nebo jiný motocyklový klišé chtělo by se bez přemýšlení utrousit. Faktem ale je, že patří alespoň mýma očima k těm nejhezčím motorům, které v seriových motorkách najdeme. A tím spíš, když se budeme bavit o současné produkci plné vodou chlazených bloků.

Žebrování a ohromný karter působí opticky jako mnohem větší objem a taky vás naladí na dobu dávno minulou. Obojí je ale klamání tělem.

Dvouválcová řadová 650ka sice vypadá archaicky, ale projevem je naprosto moderní. Je přesnej, kultivovanej, skvěle ovladatelnej, mechanicky tichej s naprosto lehkých chodem spojky a tichou, přesnou převodovkou. Kdyby to byl slepý test, klidně byste hádali že pod sebou máte nějakou moderní, vodou chlazenou, japonskou jednotku. Až na to, že tady je přecijen větší šmrnc, zábava při pomalý jízdě i při pokusu o sportování.

Pod klasciky střiženou nádrží Enfielda tedy pracuje dvouválec vlastního návrhu o objemu 650 kubických centimetrů se čtyřmi ventily na válec a jedna vačková hřídel. Motor má přesazené ojniční čepy o 270 stupňů, aby měl tak trošku charakter a zvuk jako V-Twin. Nicméně zajímavé je, že konstruktéři v Royal Enfieldu testovali detailně vícero běžných koncepcí zapalování 180/270/360 stupňů a jako ideál jim vyšla dnes moderní koncepce, kdy jsou ojniční čepy přesazené o 270 stupňů. Na stejnou taktiku vsází i Triumph u většiny svých dvouválců, nebo třeba Africa Twin či Yamaha MT-07. To propůjčuje motorce charakter ale taky bezvadnej zvuk. A tím spíš, když já na tomto kusu mám laděné výfuky vlastní výroby českého zastoupení Vintage Garage. Zvuk můžete slyšet ve videu.

Výkonově jsme tady přesně na hranici řidičáku A2, tedy 35 KW, v 7 250 otáčkách a 52 NM v 5 250 otáčkách. Tohle nejsou žádná závratná čísla, a ačkoliv se deklaruje 80 % hodnoty točivého momentu již od 2 500 otáček, je potřeba se smířit s tím, že tady nejde o nic brutálního. Naopak motor dává emoce, zábavu a pocity dávno zapomenuté i při pomalé jízdě. Jak již bylo řečeno, motorku s klidem doporučím začátečníkům nebo naopak lidem, kteří mají zkušeností na rozdávání, ale prostě se chtějí jen kochat.

Sladění motoru s převodovkou umožňuje odjet celý trip vč. ploužení se 50 km/h na šestý rychlostní stupeň. Motor je to dostatečně pružnej a vždy potěší svým zvukem ze dvou chormovaných koncovek výfuků. Pokud ale chcete mnohem více informací, odkazuji vás na svou videorecenzi na Youtube.

A jak jezdí Royal Enfield Continental GT?

Pokud vás zajímá tahle o něco více sportovní verze, i o ní jsem natočil videorecenze. Jedna vás zavede na začátek sezony 2019, do ještě relativně promrzlého česka. Druhá potom naopak do prosluněného Španělska.


Proč se motocyklům Royal Enfield v ČR tak daří?

Prodeje motocyklů Royal Enfield v ČR minulý rok rostly závratným tempem o 300 %. Proč tomu tak je a co dalšího se u tohoto výrobce chystá jsem se zeptal jednoho z jednatelů společnosti Vintage Garage, která Enfieldy do česka dováží a oficiálně je zde zastupuje. Pokud se chcete dozvědět maximum informací, video vám vřele doporučuji.

Mohlo by se vám líbit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *