CF Moto 650 MT – Dobrá koupě? Nebo raději sáhnout po starší Japonce?

Žádné komentáře Share:
Motorka CFMoto 650 MT

Na cestovní enduro CF Moto 650MT se mě ptalo opravdu hodně lidí. Není divu při tom počtu pozitivních recenzí, které v ČR vyšly a velmi příznivé cenovce 129 000 Kč. O kvalitě motorky jsem se tedy pokusil přesvědčit sám při mém několika denním testování modelu 2018 na Kanárských ostrovech. Konkrétně jsem na Tenerife projel motocykl z půjčovny Mas Que Motorent s cca 4 000 najetými kilometry.

 

Vše podstatné o CF Moto 650MT najdete v mé videorecenzi:

 

Víte že, CF Moto bude vyrábět KTM Adventure 790?

Pokud videu neholdujete, pokusím se předat zásadní informace i formou fotografií a textu. Tak předně. CF Moto čeká pravděpodobně hodně zářná budoucnost a to hlavně díky podpisu smlouvy o dlouhodobé spolupráci (propojení firem) s KTM. Možná nevíte, že CF Moto bude od roku 2020 pro KTM vyrábět jejich KTM 790 Adventure a dokonce bude smět používat tenhle skvostný motor pro vlastní motorky. Velmi pravděpodobně tak vznikne CF Moto enduro, naháč a možná i nějaký sport s motorem KTM. Osobně si myslím, že by se japonské značky stejně jako ty evropské (BMW, Ducati, Triumph, …) měli mít na pozoru. Tak trošku mimo jejich radar jim tu vzniká konkurence, která bude mít ambice převzít vítr z plachet.

I když sám nejsem přesvědčený o objektivitě mnoha českých recenzí (více o tom mluvím ve videu), jedno určitě nerozporuji. Kvalita čínských motocyklů každým rokem narůstá a to stejné platí i pro CF Moto. Před pár Čína s japonskou konkurencí skutečně srovantelná nebyla, dnes se vedle sebe postavit mohou. A prodeje českého zastoupení dokládají, že je skutečně pár lidí nejen srovnává ale i preferuje. Cenovka 129 000 Kč za dospělou motorku, která přiznaně kopíruje Kawasaki Versys 650 je prostě lákává.

CF Moto 650MT jako levná kopie Kawasaki Versys 650

Podobná je silueta, shodná výška sedla, stejné uložení zadního tlumiče, podobné parametry brzd i podvozku, zkopírovaný tvar výfuku a také motor, který má stejný zdvih, vrtání a celkově velmi podobné parametry i projev. Pohání ho tedy vodou chlaezný paralelní dvouválec s dvěma vačkovými hřídeli o objemu 650 kubíků, který dává 45 KW a 62 NM točivého momentu. Jinak příjemný motor trápí vysoká provozní teplota a tedy velmi často zapnutý ventilátor, nepříjemné vibrace prakticky v celém spektru otáček a taky hlasitá převodovka při řazení 1. a 2. stupně. Jak ale podotýkal někdo na Youtube, hlasitá převodovka může záviset na použitém oleje. Je tedy možné, že při experimentování s olejem pracuje jinak přesná převodovka bez problémů a tiše.

Jinak lze projev motoru a výkon pochválit. Nabízí dostatečný apetit i pro jízdu ve dvou a nemůžu říci, že bych si to na Tenerife neužil. Vyzdvihnout na motorce musím také kompletní LED osvětlení. Bezpečnost a viditelnost je podle mě priorita.

LED světla na CF Moto 650MT

Kvalita naopak zrovna nečíší z levně vypadající řetězovky, resp. rozety. Stejně tak kroutím hlavou, stejně jako většina zahraničních novinářů nad přepínáním palivové mapy, u kterých nelze spatřit žádný rozdíl… Jsou to ale věci, nad kterými se dá mávnout rukou.

Rozeta CF Moto 650 MT

Ušetříte? Do výpočtu zahrňte vyšší náklady na servis a zůstatkovou hodnotu

Aktuální (mírně vylepšený, hlavně v oblasti ochrany před větrem) model CF Moto 650 pro rok 2019 pořídíte za zhruba 130 000 Kč. To je určitě zajímavá cena, která je výrazně nižší než čtveřice japonských konkurentů Honda NC750X, Suzuki V-Strom 650, Kawasaki Versys 650 a Yamaha Tracer 700. Ty se všechny pohybují v cenové hladině 200 – 210 000 Kč. To, že bych raději vlastnil kteroukoli z nich raději než CF Moto nechme stranou. Stejně tak, že většina (krom Hondy) disponují vyšším výkonem, lepší kultivovaností a celkově lepším svezením.

Důležité je při výběru stroje nezapomenout také na servisní náklady. A právě CF Moto má podezřele nízký servisní interval 5 000 km. Zavedení výrobci u svých modelů dnes běžně nabízí 10, 12 a někdy i 15 000 km. Pokud s motorkou plánujete v dohledné době najet třeba 50 000 km, je možné, že vám náklady za 10 návštěv servisu umažou docela značnou část počáteční úspory. Druhá věc je pak zůstatková hodnota až jednou motorku budete prodávat. A tady je jisté, že např. japonské nebo německé motorky prestižních výrobců budou cenu držet líp než takové CF Moto. Alespoň prozatím. Pamatuji si navíc dobře na reklamu CF Moto – výprodej skladů předchozího modelu 650, kde nabízeli slevu 50 %. To by se asi u BMW nestalo…

Chápu, že pokud máte na motorku 120 – 130 000 Kč, bude CF Moto na vašem radaru. A nemám ani nic proti tomu, pokud si ji zvolíte :) Nová motorka a záruka je fajn věc. A konec konců, CF Moto nabízí hodně dobrých argumentů navíc (levné ceny příslušenství, někomu se může hodně líbit design, kvalitní brzdy, LED světla, odlišení se od ostatních, …). Já bych ale prozatím vždycky volil rok, dva, tři starý a lehce ojetý motocykl od Hondy, Yamahy, BMW, Kawasaki nebo Suzuki.

Pro přehlednost ještě shrnutí

Plusy

  • pořizovací cena
  • relativně zábavný a výkonově pro mnoho lidí dostačující motor
  • v aktuálním modelu 2019 lepší ochrana proti větru a větší štítek
  • LED světla
  • v dané ceně relativně pohodlný stroj i pro jízdu ve dvou
  • nízké ceny příslušenství (kufry, padací rámy)
  • podvozek s možností nastavení

Minusy

  • nízké servisní intervaly
  • vibrace od motoru
  • hlasitá převodovka při řazení (1. a 2. stupně) – pravděpodobně lze řešit jiným olejem
  • dojem zastaralého displaye (digitální tachometr a otáčkoměr)
  • nedostatečné chlazení motoru a často spuštěný ventilátor
  • u čínského výrobce může být otázkou dostupnost náhradních dílů a servisu, tím spíše třeba při cestování po Evropě či po světě
  • pokles ceny může být rychlejší než u japonských motorek
  • pro spoustu lidí malá nebo žádná prestiž výrobce

Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.

Podívejte se také na test některého z dalších cestovních endur. Konkrétně by vás mohla zaujmout má recenze nového Moto Guzzi V85 TT.

Mohlo by se vám líbit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.