Motorky Benelli, které se v novodobé historii firmy již vyrábí v Číně, docela bedlivě sleduji. V minulosti jsem otestoval cestovní enduro Benelli TRK 502, které v zahraničí nebylo zrovna dobře přijato (test tady). Slyšel jsem, že do vývoje a vylepšování motorek v italském Pesaru prý dost šlapou, a tak mě hodně zajímala horká novinka. Scrambler Benelli Leoncino 500 Trail. Ten přijíždí do ČR až teď v druhé půlce léta a to konečně s vyšší stavbou a vyplétanými ráfky. Na první pohled nádhera… A s přihlédnutím k cenovce asi 166 000 Kč, to vypadá fakt dobře!
V motorce tepe stejný motor jako v enduru TRK, ale na rozdíl od něj je Leoncino o dobrých 30 kilo lehčí. A můžu vám na rovinu říct, že je to sakra znát. Motorku jsem prohnal na jižní moravě s kamarádem Tomášem, který jezdil se mnou na druhém Leoncinu v normální verzi na 17kách litých kolech… Bylo super, že jsem mohl přesedat a přemýšlet, v čem se motorky liší. Hlavně ale… Tohle sem si fakt užil. Jen málo co může vynahradit den, kdy jedete s kámošem na stejně silných motorkách menší kubatury, kde se za to dá libovolně brát a užívat si tu hravost… A v tomhle duo Benellek Leoncin fakt nezklamalo. Tak pojďme na můj videotest:
Nejbližší konkurence:
- Honda CB500F (a to hlavně cenou a podobnými parametry motoru)
- Ducati Scrambler Icon (stejný styl, vyšší výkon ale výrazně vyšší cena)
- Yamaha XSR 900 (modernější styl, vyšší výkon ale výrazně vyšší cena)
- Triumph Street Scrambler (pro mnoho lidí určitě hezčí, větší klasika, podstatně větší točivý moment, ale cena o 90 – 100 000 Kč vyšší)
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu. Můj hlavní cíl je udržet kvalitu nezávislých testů motorek, které pomohou budoucím majitelům správně vybrat.