Na Kanárských ostrovech jsem měl tu čest otestovat Hondu NC750X ve verzi s manuální převodovkou. Totiž, Honda tuhle motorku prodává také ve verzi s dvojspojkovým automatem DCT a možná se tomu budete divit stejně jako já, ale drtivou většinu motorek, které v ČR prodají mají právě automat.
Já jsem ale schválně chtěl zkusit verzi s manuálem a ověřit, jestli je motorka skutečně nudná, jak se o ní často traduje. Holt motor v zásadě přejatý z auta Honda Jazz (resp. polovina motoru :), který graduje právě někde na 6 800 otáčkách. Největším terčem kritiky je však zřejmě hodnota maximálního výkonu 40 KW, který tento moderní motor nabízí z objemu 750 kubíků. S mírnými předsuky jsem tedy vstupoval k testu, ale ukázalo se, že to není vůbec tak špatný. Výkonově mě motorka mile překvapila a jsem přesvědčen, že může vyhovět velmi široké skupině zákazníků. A pak je tu ta praktičnost: 22L zamykací úložný prostor v místě nádrže, velmi nízká spotřeba, pohodlí a komfort i pro spolujezdce, pocit vysoké motorky. A ke všemu je to moc příjemná věc v zatáčkách.
Ale to už jdu asi zbytečně do detailu. Raději se podívejte na můj test v zatáčkách ostrova Gran Canaria.
Video test Hondy NC750X ročník 2017
Moc děkuji za půjčení kamarádovi Ondrovi, který na ostrově Gran Canaria provozuje půjčovnu motorek Canary Ride.
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.
3 komentáře
Zdravim motorkare. Po zhlednuti tohoto videa bylo jasno. Nezaludny a trvanlivy stroj. Presne to jsem po letech odmlky od motorek hledal. Mam tedy nc750s. Super stroj, jak na dojizdeni do prace, tak i na vylety, kde ocenuji hlavne schranku na veci. Bez problemu sjedu i na nakup a nemusim resit batoh atd. Zaroven ekonomika provozu je skvela. Narozdil od kamaradu si netykam s obsluhou benzinky. Je pravdou, ze pri jizde ve dvou, by se trochu vykonu navic hodilo.
Jeste bych rad vyjadril sve nadseni z techto stranek. Konecne stranky o motorkach a ne jen jako doplnek k autum. Dekuji.
Zdar! Před necelým měsícem jsem si koupil NC750S. Je to moje šestá motorka a myslím, že jsem konečně našel, co jsem hledal a chtěl. Předesílám, že mám už po padesátce a tedy mám už jiná měřítka, než ve dvaceti. 150 kobyl na zadním kole mě nefascinuje ani neláká, letět třista z místa taky ne. Miluju ježdění na motorce, toť vše. Tahle hondice nemá chybu. Na rozdíl od papírových hodnot překvapil silný motor pěkně odspodu, nemusím ho pro výkon točit až bůhví kam. Výborný podvozek, slušné brzdy. Příjemný posez a poloha za řídítky, supr lehkost řízení a ovládání, prostě motorka po všech stránkách sympatická a vstřícná. Není to závodní stroj, ale ani žádný nudný lenochod. Schrána na přilbu v „nádrži“ je supr, a stejně tak provozní náklady. A navíc příjemný pocit „železa“ při jízdě a akorátní vnímání tepu motoru jako správný bonus. Nelituju ani jediný koruny, skvělá volba!!
Jo a ještě jedna drobnost: konstruktéři Hondy použili hlavu a přesunuli přepínač blinkrů na ovladači dolů na místo klaksonu a klakson dali naopak výš. To, že si zpočátku člověk ze zvyku párkrát zatroubí místo zabliká je jasný :-) ALE! zejména v celoprstových rukavicích je to daleko pohodlnější než vyvracet prst nahoru přes odpor napínající se rukavice naspodu palce. Mám menší širokou ruku a konečně ovládám blinkry bez permenentního problému zapínat zejména pravý blinkr. Skvělé!! Je to drobnost, ale ne blbost. Úleva…