Yamaha MT-10 SP: Nejsilnější z řady MT v testu

1 komentář Share:
Yamaha MT-10 SP v testu Jednoustopou

Motorky Yamaha mám ve velké oblibě a rozhodl jsem se pořádně zmapovat řadu MT, která myslím vznikla jako zkratka slov „mount torque“, tedy mohutný točivý moment. Před pár dny jsem tedy začal nejlevnější a nejmenší variantou pro mladé začínající jezdce – Yamahou MT-125 (test je tady). Stopětadvacítka byla v pohodě. Kvalitně zpracovaná a vynikala extrémně nízkou spotřebou. Teď se ale přesuňme na druhou stranu spektra.

V testu jsem proklepl vrcholnou řadu MT-10 ve verzi SP s úchvatným litrovým čtyřválcem CP4, který dává pro mě až nevyužitelných 160 koní. Přičtěte si prémiové zpracování, elektronický semi-aktivní podvozek Öhlins, quickshifter, působivý zvuk, neokoukaný vzhled a máte produkt, který se ani v současné konkurenci silných naháčů rozhodně neztratí.

Více už ale zjistíte v mém video testu Yamahy MT-10 SP

Myslím, že nejvíc zvědavosti okolo motorky se bude týkat motoru. Motor CP4 s 998 kubíky, který pochází původně z Yamahy MT-10 SP byl ale podstatně přepracován. 40 % dílu bylo upraveno, tak aby měl motor příjemnější projev vhodný k naháči a hlavně podstatně mohutnějších zátah „ze spodních“. Tomu pomáhají i kratší převody v porovnání se supersportovní variantou R1. Měl jsem tedy podezření, že tady půjde o motorku se skutečně dechberoucí akcelerací a hlavně pružným zrychlením na vyšší kvalty. A právě tohle jsem detailně proměřil v mém testu. V tomto bonusovém videu na letišti uvidíte živě vč. výsledků:

  • akceleraci 0 – 100 km/h, 0 – 160 km/h i 0-200 km/h -> myslím, že ale ve zkušených rukách dá motorka každou z disciplín o sekundu dříve než v mém případě
  • elasticitu 80 – 120 km/h na třetí i čtvrtý rychlostní stupeň
  • elasticitu 100 – 160 km/h na třečí, čtvrtý i pátý rychlostní stupeň

A můžu říct, že je to působivý zrychlení.

Tady je mé bonusové video demonstrující dynamické schopnosti Yamahy MT-10 SP

Skoro týden s touhle exkluzivní motorkou pro mě byl fakt zážitek. Byla to ale upřímně zatím má nejsilnější motorka v testu, a tak jsem to neměl úplně s čím porovnávat. Těším se v budoucnu na test nové Hondy CB1000R, nového Triumph Speed Triple nebo třeba BMW S1000R. Pak budu moci lépe poreferovat. I tak jsem si ověřil, že ačkoliv je to fakt pěkný a na celou tu dynamiku si člověk rychle zvyká, pro mě to zatím není. Líbí se mi jezdit na pohodu, kochat se, užívat si třeba pružnost motoru v nižších rychlostech nebo obratnost v utaženejch zatáčkách, ale extrémní rychlost k tomu nepotřebuju. Ještě si umím představit takový výkon v enduru, tak aby to neztrácelo dynamiku v jízdě ve dvou s plným nákladem. V naháči to je pro mě ale až příliš.

Byl jsem moc rád, že jsem hned další den sedl na Husqvarnu Svartpilen 401 (test tady) a bavil se srovnatelně v mnohem bezpečnějších rychlostech. Toť můj názor. Takový výkon MT-09, těch 115 koní a 3vál je pro mě uplně ideální. Alespoň pro teď. Úplně ale chápu kohokoliv, kdo to má jinak :) Tak ať už máte v motorce koní 15 nebo 180, hlavně opatrně!

A na co kouknout teď?

Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.

Yamaha MT-10 SP z boku Yamaha MT-10 SP na výletě v Polsku Yamaha MT-10 SP pohled ze předu Yamaha MT-10 SP detail z profilu Yamaha MT-10 SP detail na masku

Mohlo by se vám líbit

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.