Ducati Monster 900 ie ročník 2000 – test v italských zatáčkách

Tohle je zřejmě můj úplně první test ojetiny, nebo chcete-li starší motorky. Prozatím jsem se věnoval čistě testování nových modelů, ale starší motorky a především pak 70. léta mám hodně rád. No však se mrkněte třeba na mou návštěvu tohohle tržiště klasických motorek – stojí to za to.

Při mé cestě po Itálii se naskytla možnost zapůjčit si na víkend skutečnou ikonu asi nejznámějšího italského výrobce motorek – Ducati Monster 900 ie. Jedná se o ročník 2000, tedy první, kdy byl Monster vybaven elektronickým vstřikováním paliva. Můj kousek ve slušivé barvě byl dále vybaven laděnými výfuky Roads Italia a také otevřeným krytem suché spojky.

Pořádně jsem nastudoval historii tohoto modelu a řady Monster od roku 1993, svezl se na vyhlášené italské silnici SP8 z Barberino di Mugello na Passo della Futa a vše natočil. Vznikla z toho docela hezká věc, která mě motivuje pokračovat v testech starších motorek. Teda alespoň pokud se mi nějaké zajímavé podaří k testu sehnat. Tak teď už se nenechte rušit, video je tady:

K testu jsem pořídil ještě speciální video, kde ukazuji zvuk motorky z několika úhlů. Takže bonus je tady.

A teď ještě trocha povídání pro zájemce

Tenhle víkend jsem měl naplánovaný asi dva týdny dopředu a fakt jsem se nemohl dočkat. Nové motorky jsou paradoxně všude a dají se docela běžně půjčit v široké síti půjčoven po celém světě. Starší motorky v dobrém stavu se teda moc půjčit nedají, a tím spíš, pokud se bavíme o starších Ducati, který tu péči potřebují ještě tak nějak větší.

Takže si to shrňme. Stojí předemnou Ducati Monster 900, který vlastně vychází z úplně prvního Monstera, který byl kdy vyroben (M900 v roce 1993). Jsem ve Florencii a všude okolo jsou hory, jezera a nádherná příroda. Předpověď počasí na jedničku a já tentokrát pojedu jen tak na lehko. Jo jasně, musím natočit test, a tak to jenom “užívačka” nebude, ale jinak absolutně perfektní.

Přebírám Ducati Monster 900 ie

Už první nastartování ve Florencii zvýší hladinu tepu a je mi jasný, že tady půjde o něco v mém světě neobvyklého. Jedu pak kolem první pumpy a už tam musím zastavit a poslat zprávu kamarádovi Ondrovi, co na Kanárských ostrovej provozuje půjčovnu CanaryRide, že tohle je fakt hustý!

Ten hlavní požitek ale fakt začal asi 50 km severně od Florencie, kdy se rozehrála ta přírodní nádhera a já myslím, že žlutý Monster do toho všeho náramně zapadal.

Ducati Monster 900 v Itálii

Jsou tam asi tři věci, kvůli kterým tohle byl nezapomenutelný zážitek:

  1. Vzhled motorky – nádhera se jí kochat ze zahrádky kavárny stejně tak jako si jen tak zastavit uprostřed ničeho a podívat se
  2. Puristická technika – tvrdý podvozek, brzdy, laděné italské výfuky a klasickej vzducháč, kterej toho ještě mnoho neodpouští a prostě chce jet. A zvuk doplněný a řinčení suché spojky
  3. Celkový ten pocit daný místem, Itálií, nekonečnými zatáčkami, vůní, kavárnami, restauracemi a prima lidmi

Zastavit u jezera, pokochat se a jede se dál. Za dva dny jsem z motorky prakticky neslezl a najel 670 km.

Ducati Monster 900 v Itálii

Pamatuju si, když jsem projížděl s otevřeným hledím helmy nějakým horským městečkem. Pěkně krokem, za doprovodu quarteta spojky, sání, motoru a výfuků. A najednou cítím úžasnou vůni právě napečených Croisantů. Tohle je přesně to, co na motorce mám rád. Člověk zapojuje všechny smysly do poznávání místa, kudy projíždí… a tady zrovna fungoval čich. U prvního chodníku jsem postavil a Monstera, italští motorkáři v povzdálí znalecky pokývali a já už našel pekárnu, kde se zrovna Croisanty plněné pudingem vytahovaly z trouby. Zdá se to jako banální, ale i na tenhle moment budu dlouho vzpomínat. Prostě úžasnej trip na klasice.

Ducati po dvou dnech vracím pochopitelně bez jakékoli závady. Emocí bylo až nad hlavu a i když na mě je tahle motorka spíš malá, i tak ji mám plnou hlavu a často prohlížím české i zahraniční inzerce a koukám se na Monstery 900, 1000 i 1100. Hlavně vzducháč. A myslím, že právě ten rok 2000 – 2003 je ideální. Jo a jak říkám v testu, 57 KW úplně stačí. Adrenalinu i tak bylo až až.

Těším se na další zážitky s nějakou tou klasikou! Ahoj.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*