Motorky Yamaha mám ve velké oblibě a rozhodl jsem se pořádně zmapovat řadu MT, která myslím vznikla jako zkratka slov „mount torque“, tedy mohutný točivý moment. Před pár dny jsem tedy začal nejlevnější a nejmenší variantou pro mladé začínající jezdce – Yamahou MT-125 (test je tady). Stopětadvacítka byla v pohodě. Kvalitně zpracovaná a vynikala extrémně nízkou spotřebou. Teď se ale přesuňme na druhou stranu spektra.
V testu jsem proklepl vrcholnou řadu MT-10 ve verzi SP s úchvatným litrovým čtyřválcem CP4, který dává pro mě až nevyužitelných 160 koní. Přičtěte si prémiové zpracování, elektronický semi-aktivní podvozek Öhlins, quickshifter, působivý zvuk, neokoukaný vzhled a máte produkt, který se ani v současné konkurenci silných naháčů rozhodně neztratí.
Více už ale zjistíte v mém video testu Yamahy MT-10 SP
Myslím, že nejvíc zvědavosti okolo motorky se bude týkat motoru. Motor CP4 s 998 kubíky, který pochází původně z Yamahy MT-10 SP byl ale podstatně přepracován. 40 % dílu bylo upraveno, tak aby měl motor příjemnější projev vhodný k naháči a hlavně podstatně mohutnějších zátah „ze spodních“. Tomu pomáhají i kratší převody v porovnání se supersportovní variantou R1. Měl jsem tedy podezření, že tady půjde o motorku se skutečně dechberoucí akcelerací a hlavně pružným zrychlením na vyšší kvalty. A právě tohle jsem detailně proměřil v mém testu. V tomto bonusovém videu na letišti uvidíte živě vč. výsledků:
- akceleraci 0 – 100 km/h, 0 – 160 km/h i 0-200 km/h -> myslím, že ale ve zkušených rukách dá motorka každou z disciplín o sekundu dříve než v mém případě
- elasticitu 80 – 120 km/h na třetí i čtvrtý rychlostní stupeň
- elasticitu 100 – 160 km/h na třečí, čtvrtý i pátý rychlostní stupeň
A můžu říct, že je to působivý zrychlení.
Tady je mé bonusové video demonstrující dynamické schopnosti Yamahy MT-10 SP
Skoro týden s touhle exkluzivní motorkou pro mě byl fakt zážitek. Byla to ale upřímně zatím má nejsilnější motorka v testu, a tak jsem to neměl úplně s čím porovnávat. Těším se v budoucnu na test nové Hondy CB1000R, nového Triumph Speed Triple nebo třeba BMW S1000R. Pak budu moci lépe poreferovat. I tak jsem si ověřil, že ačkoliv je to fakt pěkný a na celou tu dynamiku si člověk rychle zvyká, pro mě to zatím není. Líbí se mi jezdit na pohodu, kochat se, užívat si třeba pružnost motoru v nižších rychlostech nebo obratnost v utaženejch zatáčkách, ale extrémní rychlost k tomu nepotřebuju. Ještě si umím představit takový výkon v enduru, tak aby to neztrácelo dynamiku v jízdě ve dvou s plným nákladem. V naháči to je pro mě ale až příliš.
Byl jsem moc rád, že jsem hned další den sedl na Husqvarnu Svartpilen 401 (test tady) a bavil se srovnatelně v mnohem bezpečnějších rychlostech. Toť můj názor. Takový výkon MT-09, těch 115 koní a 3vál je pro mě uplně ideální. Alespoň pro teď. Úplně ale chápu kohokoliv, kdo to má jinak :) Tak ať už máte v motorce koní 15 nebo 180, hlavně opatrně!
A na co kouknout teď?
- Něco víc na pohodu a na styl? Mrkněte na test BMW R NineT Scrambler
- Možná vám také stačí tříválec. Jaká je Yamaha XSR 900?
- Co takhle si přečíst nějaký můj cestopis? Vyberte si z USA, Arménie, Gruzie či Kanárských ostrovů
- Začal jsem také natáčet motorkové novinky. Zde je první díl o KTM Adventure 390, 790 či Moto Guzzi V85
Líbí se vám moje práce? Přidejte se mezi odběratele mého Youtube kanálu, nebo mne sledujte na Facebooku či Instagramu.
1 komentář
Parádní test! Brutální motka …. Ať se ti daří. Děláš to pěkně